BIG DATA

De grote hoeveelheid data, intern en extern, geeft inzicht; handvatten tot verbetering. Bij de interpretatie van die Big Data gaat het om welke vraag je beantwoord wilt hebben. De schat aan informatie wordt namelijk optimaal benut als je weet wat je ermee wilt. Uiteindelijk heeft de vraag altijd te maken met het verbeteren van processen.
Big Data geeft realtime inzicht in opbrengsten en kosten en het verbetert de klantbeleving. Op deze manier wordt Big Data analytics effectief en winstgevend ingezet in marketing en bedrijfsvoering.

WAT IS BIG DATA?

Wat Big Data is, is een vraag die niet eens zo relevant is. Wat kán en wat wíl je met Big Data, dat is waar het om draait.

Samen produceren we een enorme hoeveelheid data. We zijn actief op social media, kijken naar videokanalen, we doen aankopen op websites en zoeken continue naar informatie. De hoeveelheid data groeit explosief, en die enorme hoeveelheid aan gegevens noemen we BIG DATA.

Voor het bedrijfsleven is Big Data een bron van consumenteninzicht. Maar ook binnen de wetenschap geeft het nieuwe inzichten en helpt het diezelfde wetenschap vooruit. Isatis Business Solutions begint altijd met gezamenlijk concrete doelen op te stellen. Want pas als Big Data analysis een concreet doel heeft, kan het ook effectief worden ingezet. Bedrijven begrijpen hun klanten en prospects beter en kunnen de customer journey zo optimaal begeleiden. Dit zorgt voor een grotere tevredenheid bij de consument en voor meer conversie.

Ook intern kan Big Data processen verfijnen, zodat deze effectiever en sneller verlopen. De potentie is groot, evenals de kwaliteitsslagen die behaald kunnen worden.

Dus wat is Big Data? Inzicht, efficiency, kwaliteitsverbetering en winst.

BIG DATA ANALYSIS

Het analyseren van data kan op verschillende manieren.

In voorgaande jaren werkten we vooral met gestructureerde data, bijvoorbeeld ETL. De laatste jaren is er zoveel data, dat het niet zonder meer allemaal in een geijkte structuur past. De gegevens waarmee we nu werken zijn interne data, maar ook externe. We werken steeds vaker relationeel, semantisch. Binnen deze ongestructureerde data, of NoSQL, kunnen we grotere hoeveelheden data verwerken en hebben we meer mogelijkheden om het goed in te zetten. De drie V’s; Variety, Volume en Velocity, zijn kenmerkend voor deze digitale feitenverzameling. Het verzamelen zelf is wellicht de meest eenvoudige stap, het analyseren en toepassen vraagt om expertise en samenwerking.

Isatis Business Solutions is innovatief en doelgericht. We werken met kennis, consultancy, Marklogic en onze klanten aan de Big Data analysis van nu en van de toekomst.